sunt mama singura cu 3 copii mam adresat la primarie sami fac un ajutor si mau refuzat.Spunetimi va rog ce sa fac?
- Имя: Bundiuc Vera
- Дата: 2024-12-25
- 2
У вас есть вопрос, на который вы не можете найти ответ? Не знаете, куда обратиться?
sunt mama singura cu 3 copii mam adresat la primarie sami fac un ajutor si mau refuzat.Spunetimi va rog ce sa fac?
Buna ziua. Conform legii 133 cu privire la ajutorul social de dreptul la ajutor social beneficiază familiile defavorizate în cazul în care toţi membrii adulţi ai acesteia se încadrează în cel puţin una dintre următoarele situaţii: a) au atins vîrsta necesară pentru stabilirea pensiei pentru limită de vârstă conform legislaţiei; b) sînt persoane încadrate în gradul de dizabilitate severă sau în alte grade și tipuri de dizabilitate stabilite de Guvern; c) sînt şomeri înregistraţi la agenţia teritorială pentru ocuparea forţei de muncă şi nu refuză participarea la activitățile de interes comunitar; d) se află în perioada dintre săptămîna a 30-a de sarcină şi săptămîna a 12-a după naştere în cazul în care copilul se naşte mort sau moare în perioada concediului postnatal, ori îngrijeşte un copil pînă la vîrsta de 3 ani; e) îngrijesc un membru/membri ai familiei care, din motive de sănătate, necesită îngrijire din partea unei terțe persoane, în condițiile stabilite de Guvern; f) realizează venituri provenite din salarizare, cu timp integral sau parţial, din activitatea de antreprenoriat sau din activităţi legate de folosirea terenurilor agricole din extravilanul localităţilor, în condițiile stabilite de Guvern; g) au activat în calitate de zilieri conform condițiilor stabilite de Guvern.
Potrivit p.6 din din Hotărârea Guvernului Nr. 1167 din 16-10-2008 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului social, cererea pentru acordarea ajutorului social, însoțită de setul de documente, se depune de către solicitant la reprezentantul structurii teritoriale de asistență socială de la locul de reședință curentă al familiei solicitantului. Cererea se depune conform modelului stabilit de către autoritatea publică centrală de specialitate în domeniul protecției sociale. În conformitate cu prevederile p.13-17 din Hotărârea Guvernului Nr. 1167 din 16-10-2008 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului social, cererea se examinează de persoanele din cadrul structurii teritoriale de asistenţă socială desemnate să introducă datele în Sistemul Informațional Automatizat „Asistență Socială”. Sistemul Informațional Automatizat „Asistență Socială” confruntă datele introduse de către angajații structurii teritoriale de asistenţă socială cu datele livrate de alte sisteme informaționale. Cererea completă se examinează în cadrul Sistemului Informațional Automatizat „Asistență Socială”, care verifică eligibilitatea pentru acordarea/neacordarea dreptului și emite decizii. În cazul acordării dreptului la ajutor social, decizia va conține termenul pentru care a fost stabilit ajutorul social, cuantumul acestuia, modalitatea de plată și termenele de revizuire a dreptului la ajutor social, numărul de ore de activitate de interes comunitar, precum și obligațiile beneficiarului. în cazul neacordării dreptului, decizia va conţine motivele care au stat la baza acesteia, precum şi modalitatea de contestare. În conformitate cu prevederile Art.13. din Legea Nr. 133 din 13-06-2008 cu privire la ajutorul social, deciziile privind acordarea, neacordarea ori încetarea dreptului la ajutor social, privind modificarea cuantumului ajutorului social, precum şi cele privind recuperarea sumelor încasate nejustificat, pot fi contestate în instanţa de contencios administrativ.