Cojocari Igor
Data: 2021-12-07
Vânzătorul este responsabil față de consumator pentru orice discrepanțe existente la momentul livrării bunurilor. În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a cere vânzătorului să aducă bunurile în conformitate cu cerințele în mod gratuit prin reparare sau înlocuire, sau să beneficieze de o reducere de preț corespunzătoare sau rambursarea contravalorii acest produs. Consumatorul are dreptul, la discreția sa, de a cere vânzătorului, în primul rând, repararea gratuită a produsului sau înlocuirea acestuia, în fiecare caz, cu excepția situației în care măsura de remediere corespunzătoare este imposibilă sau disproporționată. Consumatorul poate cere o reducere corespunzătoare a prețului sau rambursarea contravalorii produsului prin rezilierea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu este în drept să repare sau să înlocuiască produsul;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsuri în termen de 14 zile calendaristice sau la timp;
c) în cazul în care vânzătorul nu a aplicat măsuri pentru eliminarea deficiențelor fără a provoca inconveniente semnificative consumatorului;
d) când în urma lucrărilor de reparație apare o neconformitate a produsului, dacă consumatorul a refuzat să repare sau să înlocuiască produsul;
e) dacă se constată o neconcordanță la bunuri în termen de 6 luni de la data livrării bunurilor, dacă consumatorul a refuzat să repare sau să înlocuiască bunurile.
În caz contrar consultați un specialist al Agenției pentru Protecția Consumătorului și Supravegherii Peții la linkul următor:
https://consumator.gov.md/rom