CRÎȘMARU Iulian
Data: 2023-03-05
În calitate de fondator, puteți iniția o afacere proprie prin constituirea uneia din următoarele tipuri de entități:
1. entitate cu statut de persoană juridică;
2. entitate cu statut de persoană fizică.
Pentru a constitui o entitate, trebuie să parcurgeți următorii pași:
1. înregistrarea afacerii
2. deschiderea contului bancar
3. luarea la evidență la organele de stat
D-voastră aţi pledat pentru una din formele organizatoric-juridice ca entitate cu statut de persoană fizică prevăzute de legislația Republicii Moldova, și anume întreprindere individuală şi din câte aţi relatat aţi şi înregistrat-o la Registrul de stat/ I.P. “Agenția Servicii Publice'.
Acum. după finalizarea procesului de înregistrare a entității nou formate, urmează deschiderea unui cont bancar, care este o operaţie obligatorie atât pentru entitatea cu statut de persoană juridică, cât și pentru cea cu statut de persoană fizică.
Puteți deschide un cont bancar prin depunerea setului de documente la orice bancă comercială licențiată în conformitate cu legislația Republicii Moldova.
Documentele necesare deschiderii unui cont bancar sunt:
1. cererea de deschidere a contului;
2. fișa cu specimene de semnături și amprenta ștampilei (dacă există) – în două exemplare;
3. copia actului de înregistrare;
4. copia extrasului din Registrul de stat/ I.P. “Agenția Servicii Publice', eliberat de către entitatea abilitată cu 5. dreptul de înregistrare de stat;
6. copia actului de identitate al persoanei care prezintă documentele pentru deschiderea contului.
Contul bancar devine activ după luarea la evidență de către Serviciul Fiscal de Stat (SFS), ca urmare a schimbului automat de informație cu banca comercială pe care ați selectat-o.
Entitatea nou formată este luată în evidența organelor de stat. Adițional, este necesară efectuarea unor proceduri specifice.
1. înregistrarea entității la Direcția deservire fiscală relevantă a SFS în scopul luării acesteia la evidență fiscală.
2. obținerea codurilor statistice pentru entitatea respectivă de la Direcțiile (secțiile) pentru statistică municipale și raionale.
3. înregistrarea entității în calitate de plătitor al contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii la Casele Teritoriale de Asigurări Sociale.
Ulterior, în funcție de specificul activității comerciale care urmează să fie derulată de entitatea nou formată este posibil să fie necesar să obțineți suplimentar acte permisive necesare acestei activități, cum ar fi licențe, autorizații, certificate prevăzute de Legea Nr. 160 din 22.07.2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător
Iată acum puteţi începe activitatea.