Înregistrarea afacerii online

Buna ziua! Am o afacere de mare succes online. Nu am afacere cu nimic legat de Moldova, doar faptul ca îmi operez afacerea de pe teritoriul ei ( vând lucruri in Statele Unite, din China) Aș vrea să îmi întegistrez afacerea ca să pot dormi liniștit la noapte caci am profituri în sume foarte mari care bat la ochi. Fac 18 în 2 luni și aș vrea să știu toate detaliile despre întegistrarea unei astfel de tip de afacere (cât costa, care este rata de impozite, de ce am nevoie și tot ce ar trebui sa știu).

  • Nume: Anonim
  • Data: 2021-11-29
  • 1

RĂSPUNSURILE PARAJURIȘTILOR (1)

CRÎȘMARU Iulian

Data: 2021-12-06

I. În ceea ce ţine în general despre activitatea de antreprenoriat. Potrivit legislaţiei, în Republica Moldova, unele activităţi antreprenoriale nu pot fi desfăşurate fără aprobarea statului, acordată sub formă de acte permisive. Aceste acte pot lua forma de licenţă, autorizaţie, permis, certificat, aviz, aprobare, brevet, atestat de calificare. Lista de acte permisive necesare pentru unele tipuri de activităţi antreprenoriale, procedura de depunere a solicitării şi costurile aferente le poţi poţi găsi în anexele la Legea nr. Nr. 160 din 22-07-2011privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător. Potrivit Legii Nr. 220 din 19-10-2007 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali, întreprinzător individual este persoana fizică, cu capacitate deplină de exerciţiu, cetăţean al Republicii Moldova, cetăţean străin sau apatrid, domiciliat în Republica Moldova, care practică activitate de întreprinzător, în nume şi pe risc propriu, fără a constitui o persoană juridică şi este înregistrat în modul stabilit de lege. Întreprinzătorii pot depune declaraţii şi cereri pentru eliberarea, prelungirea, reperfectarea unor acte permisive şi în regim online, prin intermediul Sistemului informaţional automatizat de gestionare şi eliberare a actelor permisive. Accesează pagina https://actpermisiv.gov.md sau https://servicii.gov.md/ pentru a consulta lista actelor şi cerinţele pe care trebuie să le îndeplineşti la aplicarea online. Procedura de înregistrare a unei persoane juridice în Republica Moldova este una simplă şi poate dura între 4 şi cel mult 24 de ore (calculate începând cu următoarea zi lucrătoare după depunerea cererii). Persoanele juridice, filialele şi reprezentanţele lor, precum şi întreprinzătorii individuali se înregistrează la centrele multifuncţionale ale Agenţiei Servicii Publice (ASP), conform adresei juridice a companiei. Află despre procedura de înregistrare la numărul de telefon 14909 sau accesând pagina http://asp.gov.md Întreprinzătorul individual se prezintă în raporturile juridice civile ca persoană fizică, însă asupra activităţii de întreprinzător se aplică regulile care reglementează activitatea persoanelor juridice cu scop lucrativ, dacă din lege sau din esenţa raporturilor juridice nu rezultă altfel. Întreprinzătorul individual este în drept să practice orice activitate neinterzisă de lege. Pentru înregistrarea de stat a întreprinzătorului individual, se depun următoarele documente: 1. cererea de înregistrare, conform modelului aprobat de organul înregistrării de stat; 2. buletinul de identitate al fondatorului; 3. declaraţia cu privire la beneficiarul efectiv; 4. documentul ce confirmă achitarea taxei de înregistrare (se efectuează la organul înregistrării de stat prin intermediul MPay sau transfer bancar). La înregistrarea de stat se verifică identitatea şi capacitatea de exerciţiu ale persoanei fizice. După efectuarea înregistrării vei primi, după caz, următoarele: 1. Decizia organului înregistrării de stat; 2. Actele de constituire; 3. Extrasul din Registrul de stat al persoanelor juridice şi al întreprinzătorilor individuali; 4. Numărul unic de identificare de stat (IDNO) atribuit persoanei juridice. Acesta este considerat şi cod fiscal. Odată cu înregistrarea întreprinderii, informaţiile de bază despre companie vor fi transmise automat la Serviciul Fiscal de Stat, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări în Medicină. Nu este nevoie să mergi la sediul acestor instituţii pentru înregistrare. II. În ceea ce ţine în general despre activitatea de antreprenoriat în mediul online. Comerțul electronic este activitatea de întreprinzător a persoanelor fizice și juridice (înregistrați și/sau stabiliți în Republica Moldova sau activitate direcționată către Republica Moldova) de vânzare a bunurilor, executare a lucrărilor sau prestare a serviciilor, efectuată cu utilizarea comunicărilor electronice și/sau a contractelor electronice și este reglementată de legea privind comerțul electronic și alte norme juridice. Potrivit legii, dreptul de a efectua comerț electronic se obține din momentul înregistrării la Camera Înregistrării de Stat a persoanei juridice sau a întreprinzătorului individual. Conform documentului, agentul comerțului electronic deja va fi numit furnizor de servicii și va fi obligat să asigure destinatarilor serviciilor și organelor de control ale statului accesul la informația autentică despre sine în format electronic, în limba română. Autoritatea cu misiunea de a supraveghea respectarea normelor privind protecția consumatorilor în procesele de comercializare a bunurilor și serviciilor prin intermediul mijloacelor electronice este Agenția pentru Protecția Consumatorilor. La general paşii de urmat ar fi: 1. În primul rând, pentru inițierea activității de comerț, este necesară depunerea la autoritatea publică locală a notificării privind iniţierea activităţii de comerţ. 2. În rîndul doi, este necesar să vă înregistrați întreprinderea la Agenția Servicii Publice sub o formă de organizare juridică (cel mai des, în cazul dvs se optează pentru S.R.L.). 2. La general practicarea comerțului electornic nu este supusă nici unei autorizări prealabile, cu excepția cazului dacă bunurile sau serviciile comercializate cad sub un regim special de autorizare (aici este nevoie de analizat dacă produsele comercializate nu caz sub un regim special de autorizare, cum ar fi cele din domeniul alimentar). În acest caz este necesar de aplicat prevederile Legii 306/2018 privind siguranța alimentelor, în special ce ține de autorizarea întreprinderii din domeniul alimentar (suplimentar, pentru a desfășura activitate de comerț cu produse alimentare, va fi necesar să obții Certificat de înregistrare oficială pentru siguranța alimentelor, de la ANSA) 3. În caz dacă magazinul online va colecta date cu caracter personal al clienților (nume, prenume, numere de telefoane, adrese electronice, etc), este obligatoriu și înregistrarea în calitate de operator de date cu caracter personal. În acest caz este necesar de implementat prevederile Ghidului privind procedura înregistrării operatorilor și a sistemelor de evidență a datelor cu caracter personal și Legea 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. 4. La fel, din motiv că prestați servicii către consumatori, va trebui să elaborați clauzele contractuale (termenii și condițiile) în conformitate cu respectarea legislației protecției consumatorului pentru a le face publice pe site-ul dvs. Să vă asigurați că fiecare consumator va lua cunoștință cu aceste condiții înainte de a plasa comanda. 5. Şi nu în ultimul rînd este necesar de implementat prevederile Legii privind comerţul electronic