Concediu neplătit

Sunt anagajata pe termen de probă 3 luni in acest timp m-am îmbolnăvit de Covid in cadrul lucrului .(14 zile am stat acasă) Casa Nationala de asigurări sociale mi-a trimis răspuns refuz de a plăti concediul medical.Care este motivul ? sau într-adevăr nu se achita

  • Имя: Ana
  • Дата: 2020-11-21
  • 1

ОТВЕТЫ ПАРА-ЮРИСТОВ (1)

ILCO Nicolae

Дата: 2020-12-03

Salutare Conform alin. 4, art. 2, Legea privind indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă şi alte prestaţii de asigurări sociale: *** (4) Persoanele asigurate au dreptul, în condiţiile prezentei legi, la prestaţii de asigurări sociale şi în cazurile în care riscul asigurat s-a produs în perioada de probă sau în ziua concedierii. În cazul persoanelor angajate în baza contractului individual de muncă pe durată determinată precum şi în cazul lichidării unităţii, dreptul la prestaţii încetează la data încetării contractului, cu excepţia dreptului la indemnizaţie de maternitate şi indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă survenită în urma unui accident de muncă sau a unei boli profesionale. În cazul încetării contractului individual de muncă pe durată determinată, precum şi în cazul lichidării unităţii în perioada aflării în concediu pentru îngrijirea copilului pînă la împlinirea vîrstei de 3 ani, dreptul la indemnizaţia pentru creşterea copilului se menţine şi după încetarea contractului, cu condiţia că asiguratul nu se angajează la o altă unitate. Indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de boli obişnuite sau de accidente nelegate de muncă, acordate din mijloacele angajatorului, se stabilesc, se calculează şi se plătesc de angajator pentru primele cinci zile calendaristice de incapacitate temporară de muncă, însă nu mai mult de 15 zile cumulative pentru fiecare angajat pe parcursul unui an calendaristic, în cazul mai multor perioade de incapacitate temporară de muncă. Indemnizaţiile, acordate din mijloacele angajatorului, se stabilesc de către angajator/angajatori în temeiul certificatului medical pe suport de hârtie, în original sau copie. La solicitarea angajatului, angajatorul căruia i se prezintă originalul certificatului prezintă o copie/copii cu menţiunea „copia corespunde originalului”, pentru a fi prezentat altor angajatori, unde activează persoana. Conform pct. 18 și 21, HG privind aprobarea Regulamentului cu privire la condiţiile de stabilire, modul de calcul şi de plată a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă: 21.Condiţiile de acordare a indemnizaţiilor: a)asiguraţii au dreptul la indemnizaţii dacă confirmă un stagiu total de cotizare de cel puţin 3 ani; b)asiguraţii care confirmă un stagiu total de cotizare de pînă la 3 ani beneficiază de dreptul la indemnizaţii dacă confirmă un stagiu de cotizare de cel puţin 9 luni realizat în ultimele 24 de luni premergătoare datei producerii riscului asigurat; 18. În cazul în care persoana nu întrunește condițiile de stabilire a indemnizațiilor, casa teritorială ia decizia de a refuza stabilirea indemnizației. În acest caz, în termen de 5 zile calendaristice, după aprobarea deciziei de refuz, persoanei i se comunică motivul refuzului. Prin urmare, acestea sunt condițiile de acordare a indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de boli obişnuite, verificați dacă motivul refuzului pe care l-ați primit coincide cu prevederile legale, în caz contrar îl puteți contesta. Servus