Buna am luat un credit la iutecredit

Nam achitat la timp nu am banii la moment ei ma suna ma colectorii cum sa procedez

  • Имя: Ghenadii
  • Дата: 2020-01-22
  • 1

ОТВЕТЫ ПАРА-ЮРИСТОВ (1)

CHIRNICNII Viorica

Дата: 2020-01-27

Nerambursarea creditului este cea mai mare greșeală pe care clientul o poate face. Creditorul are dreptul să ia anumite măsuri care includ diferite comisioane precum ar fi comisionul de penalizare pentru nerambursarea creditului (acest comision este aplicat din prima zi restanțieră conform contractului și acesta diferă în dependență de tipul creditului acordat) și raportarea întârzierii plății la Biroul de Credit. Dacă pe parcursul a 30 de zile clientul nu rambursează sau nu negociază cu banca, acesta va fi raportat drept restanțier la Biroul de Credite. Din acel moment clientul nu mai poate negocia cu banca, nu poate apela la un alt credit de refinanțare ceea ce duce la o creștere drastică a posibilității de a fi executat în instanță de judecată de către bancă. Odată ce creditul nu este rambursat la timp datoria inițială crește considerabil, astfel clientul va fi obligat să plătească și penalizările survenite. Dacă rata lunară nu este rambursată pe parcursul a 90 de zile banca are dreptul de a demara acțiuni în instanțe de judecată pentru recuperarea banilor sau pentru a pretinde la gajul ce acoperă creditul. Incapacitatea de a rambursa creditul este o situația excepțională, de aceea clientul trebuie să minimizeze toate posibilele riscuri care pot surveni. Pentru aceasta clientul trebuie să viziteze și să anunțe ofițerul de credite că acesta întâmpină dificultăți în rambursarea creditului. De regulă băncile sunt foarte receptive și sunt interesate să restructureze creditele persoanelor care nu își pot plăti obligațiile, astfel acestea pot prelungi perioada contractului, pot modifica rata sau tipul ratei dobânzii sau crea o procedură de refinanțare. Astfel, clientul va primi un nou credit bancar ce va acoperi creditul precedent.